Hebahan Umum

 Kategori : UMUM

Permohonan Bantuan Pendaftaran Pelajar Ke Ipt Kerajaan Negeri Pulau Pinang Tahun 2019

Pihak Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah menyediakan peruntukan bantuan pendaftaran pelajar ke IPT yang berjumlah RM1000.00(universiti di semenanjung),rm1200.00 bagi )universiti di Sabah untuk Sarawak.Peruntukan ini khusus untuk anak kelahiran negeri Pulau Pinang.

 
Permohonan dibuka mulai 1 Jun 2019 sehingga 30 Jun 2019
 
Sila rujuk link yang diberikan http://ibita.penang.gov.my/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sumber : Maklumat hebahan ini diterima melalui email daripada En.Muhamad Hanis Bin Abd Razak (JHEP,POLISAS) pada 11/06/2019 jam 8.25 malam.

 Kategori : UMUM

Borang Kajian Kepuasan Pelanggan 2019

Kajian Kepuasan Pelanggan ini dilaksanakan bertujuan untuk mendapatkan maklum balas anda sebagai salah satu usaha meningkatkan kualiti kemudahan dan perkhidmatan yang ditawarkan di POLISAS. Pihak Pengurusan POLISAS berterima kasih atas kesediaan Tuan / Puan memberikan maklum balas ini.

http://tinyurl.com/KKP2019

 

 

 

 

 

 

 

Sumber : Maklumat hebahan ini diterima melalui email daripada Pn.Norazura Binti Mohd Ali (PRO,POLISAS) pada 28/06/2018 jam 2.16 petang.

Kategori : UMUM

Lapor Diri Pelajar Senior Sesi Jun 2019

Saudara/saudari dikehendaki melaporkan diri semula ke POLISAS pada ketetapan berikut:

    Tarikh   :  26 Jun 2019 (RABU)

    Jam      :  8.30 Pagi

    Tempat : Jabatan masing-masing (Rujuk Penasihat Akademik)

Semasa lapor diri, sila bawa bersama Cetakan Borang Pengesahan Pendaftaran online SPMP. Pelajar yang menangguh pengajian sesi Disember 2018 perlu mendaftar di JHEP terlebih dahulu sebelum ke Jabatan masing-masing.

 

Sehubungan dengan itu, bayaran yuran hendaklah dibuat sekiranya saudara/saudari layak untuk pengajian seterusnya.

KLIK DISINI untuk maklumat dan cara bayaran.

 

 

 

 

 

Sumber : Makluman hebahan ini diterima melalui email daripada En. Mohamad Azlan Bin Izuddin (Pegawai JHEP, POLISAS) pada 11/06/2019 jam 09:41 pagi.

  Kategori : UMUM 

Jadual Serahan Dokumen PTPTN Sesi Jun 2019

Kepada pelajar yang telah lulus permohonan sila sediakan dan patuhi arahan berikut:

-Salinan kad pengenalan

-Salinan surat Tawaran IPTA

-Setem hasil rm 10.00 sebanyak 2 keping(setem boleh dipesan melalui HEP sebelum hari serahan dokumen)

-Cetak 2 set salinan dokumen perjanjian

-Hanya penggunaan pen hitam dakwat cair sahaja dibenarkan

-Tandatangan saksi boleh didapati melalui pensyarah jabatan masing-masing 

-Kosongkan ruangan tarikh dan sila turunkan tandatangan ringkas diruangan yang telah ditetapkan

-Dokumen yang kemas SAHAJA akan diterima,sekiranya terdapat contengan atau liquid paper,sila cetak dokumen atau helaian yang dianggap rosak

11/07/2019

KHAMIS

9.30-12.45

JABATAN KEJURUTERAAN ELEKTRIK

JABATAN TEKNOLOGI MAKANAN

JABATAN KEJURUTERAAN AWAM

 11/07/2019

KHAMIS

2.30-4.45

JABATAN PERDAGANGAN               

JABATAN KEJURUTERAAN MEKANIKAL

 

TEMPAT: DEWAN KOKURIKULUM

 

*PELAJAR HENDAKLAH BERADA DI DEWAN 10 MINIT AWAL DARI WAKTU YANG DITETAPKAN DAN BERSAHSIAH KEMAS

 

*PELAJAR DIMINTA UNTUK MELENGKAPKAN DOKUMEN YANG DIPERLUKAN

 

*SETEM HASIL BOLEH DIPEROLEHI DI HEP

 

 

 

 

Sumber : Maklumat hebahan ini diterima melalui email daripada En. Muhamad Hanis Bin Abd.Razak (JHEP,POLISAS) pada 09/07/2019 jam 12:57 tengahari.

Kategori : PELAJAR

Makluma Peperiksaan Sesi DIsember 2018

KEPUTUSAN RASMI

Tarikh keputusan rasmi peperiksaan akhir Sesi DIS 2018 adalah pada 15 MEI 2019 dan pelajar boleh membuat semakan keputusan pada tarikh berkenaan.

Keputusan peperiksaan boleh diketahui melalui cara-cara berikut;

    i) Rujuk papan notis jabatan untuk mengetahui status keputusan peperiksaan mulai 15 MEI 2019

    ii) Rujuk laman Sistem Pengurusan Maklumat Politeknik iaitu http://spmp.polisas.edu.my (Perkhidmatan on-line: i-exam)

    iii)Hubungi Unit Peperiksaan POLISAS:

           Pej. Am: 09 - 5655348 / Peg. Peperiksaan: 09 - 5655349

 

RAYUAN

Tarikh akhir rayuan bagi Sesi DIS 2018 pada 31 MEI 2019. Rayuan selepas tamat tempoh yang dibenarkan tidak akan dipertimbangkan. Keputusan rayuan akan dimaklumkan kepada pelajar pada 17 JUN 2019.

      i) Rayuan Untuk Menyemak Semula Skrip Jawapan peperiksaan hendaklah disertakan dengan bayaran sebanyak RM25.00 bagi setiap kursus dalam bentuk wang pos/kiriman wang atas nama PENGARAH POLISAS  serta muat turun LAMPIRAN 1.

      ii) Rayuan Keputusan Peperiksaan hendaklah disertakan dengan bayaran sebanyak RM50.00 dalam bentuk wang pos/kiriman wang atas nama PENGARAH POLISAS dan hendaklah disertakan dengan surat rasmi sepertimana LAMPIRAN 2 kepada:

  Pengarah

  Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah

  Semambu, 25350 Kuantan, Pahang

  (u.p: Pegawai Peperiksaan)                                          *Sila nyatakan no. telefon apabila berurusan untuk tindakan SEGERA

  atau melalui e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Sila nyatakan no. telefon anda apabila berurusan untuk tindakan SEGERA

Permohonan rayuan hendaklah disertakan bersama Folder Penilaian PB (folio PB) bagi kursus berkenaan sekiranya berkaitan dengan kes rayuan anda. Rayuan hendaklah disertakan dengan alasan-alasan yang munasabah dan bahan/dokumen bukti yang berkaitan sebagai sokongan.

                        KEPUTUSAN RASMI SELEPAS RAYUAN ADALAH MUKTAMAD

 

PENILAIAN KHAS (MP)

Bagi pelajar semester akhir yang gagal SATU kursus sahaja, Penilaian Khas (Mengulang Penilaian) bagi kursus berkenaan akan dilaksanakan pada 17 Jun 2019 – 9 Julai 2019 dan keputusan rasmi pada 15 Julai 2019

Sesi Taklimat dan Pendaftaran Kursus Penilaian Khas (MP)

Tarikh : 17 Jun 2019 (Isnin)

Tempat : AUDITORIUM, POLISAS

Masa : 9.00 Pagi

* KEHADIRAN BAGI PELAJAR YANG TERLIBAT ADALAH DIWAJIBKAN

 

 

 

 

Sumber : Maklumat hebahan ini diterima melalui email dari Unit Peperiksaan, POLISAS pada 29/04/2019 jam 12:16 tengah hari.

  •  Start 
  •  Prev 
  •  1  2 
  •  Next 
  •  End 

Page 1 of 2

Go to top